dinsdag 29 januari 2013

Wintersport Miek Style

De een noemt het wintersport, de ander (ik dus) een paar dagen naar Zwitserland. 

Mijn lief is een echte sportbillie. Kan echt alle sporten en dan meteen goed en heeft een lijf waar je U tegen zegt. Ik deed tot 4 jaar geleden dapper met beide mee als ik dat van mezelf mag zeggen. Niet dat ik kan tippen aan de sportkwaliteiten van mijn lief, maar ik kon vol mee aan de bak. 

Dat is nu 180 graden gedraaid. 180 graden de verkeerde kant op. Dit geldt voor zowel sporten als voor mijn lijf jammer genoeg. Er bleef in een jaar 34 kilo extra aan mijn lijf hangen en mijn inspanningsintolerantie maakt dat ik qua inspanning en dan vooral sport niet veel meer kan. 

Maar .... Ik houd mij altijd voor dat 'omdat ik ziek geworden ben, hij daar niet onder mag lijden' en dus gaat mijn lief een keer per jaar op wintersport en ik een keer per jaar een paar dagen naar de sneeuw. Natuurlijk gaan beide ski uitrustingen mee ;) en gelukkig hebben wij de luxe om zo te kunnen reizen dat het voor mij ook te doen is. 

Dus vliegen wij (in dit geval) naar Zwitserland waar een huurauto klaarstaat op het moment dat we landen. Rijden wij de berg op en checken in in ons hotel. De dag na deze reis doet Miek niet veel meer dan in bed liggen, maar dan wel in Zwitserland. De dag daarna staat Miek rustig op en vertrekt met de auto naar het tussenstation om daar net op tijd aan te komen om op de berg te lunchen. Lief zit om 8:00 uur aan het ontbijt, want de eerste lift gaat om 8:30. 

Natuurlijk koopt ook Miek een skipas, want ja .... We zijn immers op wintersport. De score van dit jaar? Vijf dagen skiën heeft geresulteerd in het feit dat Miek drie hele pistes gedaan heeft. Waarvan twee op een dag! Zijn dure afdalingen en daarom geniet ik er nog meer van dan ik al doe ;)

Maar de grote vraag is natuurlijk: Is dit het waard?
En daar kan ik alleen maar volmondig JA op zeggen.

Mijn lief heeft 5 dagen lopen stralen. Nou ja .... Vier en een half, want de laatste dag verloor hij zijn ski in 1 meter poedersneeuw. 

En dus gaat haar lief volgend jaar ook weer op Wintersport en Miek hopelijk volgend jaar weer een paar dagen naar Zwitserland . Want .... Het blijft luxe om dit te kunnen doen en je leeft nu. 

Nu weer over tot de orde van de dag. 
ARTSEN! Deze week maar liefst 3 artsen op de lijst. Volgende week 1 en dan volgt het nemen van een belangrijke beslissing over mijn gevecht met de beesies. Daarover volgende keer meer. Nu houden we het op een leuk (sportief) blogje! 

5 opmerkingen:

  1. Je hebt t gewoon geflikt!!!!
    Trots en zo blij dat je er was

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het lef hebben dat je dat hebt gedaan.
    Die drie pistes vind ik al heel wat, petje af.
    Dan heb je toch het idee dat je enigzins mee hebt gedaan; ook al moet je erg veel aanpassen. Ik vind wintersport ook heerlijk. Zeggen mensen ook wel dat je beter op zonvakantie kan gaan, omdat dat veel beter is voor je? Vier jaar geleden ben ik ook op skivakantie geweest. Vergelijkbaar met jouw verhaal hier boven. Toen kreeg ik dus vaak die opmerking.

    Ik en mijn vriend zijn vorig jaar in de zomer ook op vakantie geweest. Dat moest ook allemaal minitieus gepland worden. Het moest dichtbij huis blijven; dus zijn we op drie kwartier rijden van ons huis op vakantie gegaan. Op die manier kon ik de hele reis in de auto liggen. Daar aangekomen meteen op een luchtbedje in de zon terwijl mijn vriend de tent opzette ( ja, we zijn gaan kamperen)
    Naar het wc hok lopen was een probleem, maar daar hadden we een rolstoel voor mee. Mensen daar vonden het opmerkelijk dat ik ging kamperen en hadden er bewondering voor dat ik dat toch gewoon probeerde.
    Het was echt een heerlijke week, waarin we ook het een en ander hebben kunnen doen, ook al lag ik voornamelijk in het tentje of buiten de tent.
    Heb er drie weken goed last van gehad, maar ik denk er nu nog steeds aan terug. En daar doe je het voor!
    Mensen in mijn omgeving dachten wel meteen dat ik veel kon, want ik was toch op vakantie geweest, dan kun je ook wel....
    Merk jij dat ook?

    Vandaag gelukkig weer goed genoeg om even hier te typen, maar over het algemeen gaat het niet al te best. Gaat het bij jou ook slechter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo leven wij ons leven .... En genieten we van waar we maar van kunnen genieten kanjer!
      En nee .... Heb bijna geen last van dat Epigenar Protocol. Merk dat ik wat moeier ben en wat meer pijn heb, maar dat is alles. Balen voor je hoor, maar aan de andere kant .... Als je zo veel slechter wordt, dan gebeurt er tenminste wel wat toch? Of voel jij dat niet zo?
      In ieder geval .... Sterkte en een GROOT hart onder je riem!
      Knuff

      Verwijderen
  3. Nou ja zoveel slechter. Het is bij mij al snel vervelend als het slechter gaat, omdat ik op mijn "gewone" niveau nog maar net voor mezelf kan zorgen; zoals ontbijt en lunch maken. Als ik dus wat slechter ben, gaat dat niet meer. Gelukkig heb ik dan een vriend die s ochtends het ontbijt voor mij kan maken voor hij gaat werken, maar s middags zal ik het toch echt zelf moeten doen. Dat betekent dus de hele tijd in bed blijven liggen en hopen dat ik rond lunchtijd genoeg energie heb om eten te maken.
    Ik had hier ook wel op gerekend en ben ook blij dat het niet alle dagen zo is. Ik vind het namelijk erg belangrijk om gezond te eten.

    Vandaag hebben we weer drie middelen extra om toe te voegen. Weer een stap verder.

    Ben wel benieuwd wat jij nog meer gebruikt naast het protocol, wat je ervaringen daarmee zijn en waar je het voor gebruikt. Ik heb daarnaast ook nog ldn, vit.d en b12 injecties.

    BeantwoordenVerwijderen