zondag 8 februari 2015

Keuzes

Iets met patiënt zijn
Maar ook iets met volop genieten van het leven

Om mij heen lees ik veel verhalen van mede-schuitjegenotjes die leven naar allerlei regels die hun ziek zijn zouden verminderen. Iets waar ik best in geloof trouwens.

Patiënten leven met strenge dieetregels, voldoende rust, op tijd naar bed, enz. enz. en nog meer enz.

Ik ben (ik voel mij) de ultimate stoute Lyme-patient.
Ik leef mijn leven tot het maximale (rond 10% van wat een gezond mens kan).
Houd geen rekening met mijn eten. Eet gewoon wat ik lekker vind.
Rook en sla een BaCoTje niet snel af.
Vermijd plekken met te veel prikkels omdat ik die niet fijn vind en er dan dus toch niet van kan genieten.
Ga niet op tijd naar bed.
Sta op wanneer ik wakker word.



Ik leef mijn leven en probeer daar ieder moment van te genieten. En dat kan ik niet als mij regels opgelegd worden. Ook al is dat misschien niet het beste voor mijn ziek zijn. Genieten van mijn leven is heel erg gezond voor mij. Mijn leven hangt van "foute" dingen aan elkaar en daar geniet ik van!

En natuurlijk,
Natuurlijk baal ik van het feit dat mijn gezonde leven van mij afgepakt is.
Natuurlijk baal ik als ik weer iets leuks af moet zeggen omdat mijn lijf het niet kan.
Natuurlijk baal ik als ik weer eens vol in de PEM op de bank lig.
Natuurlijk baal ik ervan dat ik niet meer kan werken.
Natuurlijk baal ik ervan dat ik niet meer kan sporten.
Natuurlijk baal ik als ik weer eens een ME-buik heb omdat ik iets te ver ban gegaan.
Natuurlijk baal ik van mijn slokdarmspasmes als ik iets verder dan te ver ben gegaan.

Maar …. Gelukkig,
Gelukkig geniet ik vaker dan dat ik baal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten