woensdag 26 februari 2014

Leven in het nu?

Iets met in het nu leven …
Maar ook soms terug verlangen naar een vorig leven.

Zo nu en dan verlang ik terug naar mijn vorige leven. Mijn leven dat ik leidde tot de zomer van 2009. Een leven vol werk, sport en hobby’s welke ik nu niet meer kan uitoefenen.  

Een leven waarin ik en mijn lief meer dan fulltime werkten in plaats van mijn lief meer dan fulltime werkend en ik rond de twee uur per week.
Een leven waarin ik samen met mijn lief 3 keer in de week sportte. Nu doet hij dat alleen.
Een leven waarin ik samen met mijn lief op wintersport ging in plaats van hij op wintersport en ik naar Zwitserland.
Een leven waarin ik samen met mijn lief op een mooie dag ging motorrijden om op een terras in de zon te lunchen in plaats van een motor in de verkoop te hebben staan.
Een leven waarin ik samen met mijn lief iedere dag genoot van ons sociale leven  waar we heerlijk in rondfladderden in plaats van dit echt in te moeten plannen.
Een leven waarin ik samen met mijn lief drie keer per jaar vol gingen duiken in plaats van nu, als we gaan, maximaal 1 duikje om de dag te kunnen doen.
Een leven waarin ik samen met mijn lief de stad in ging om te shoppen en een terrasje te pakken terwijl dat shoppen nu online gedaan wordt en het terras ….
Een leven ….

Soms vliegt het mij naar de keel. Het feit dat ik van mijn vorige leven afscheid heb moeten nemen. Simpelweg omdat er een ziekte in mijn lijf is gekropen en zich daar genesteld heeft.

En het gemene is dat niet alleen ik van veel dingen afscheid heb moeten nemen, maar dat dat ook voor mijn lief geldt. Zo nu en dan zie ik dit verdriet in zijn ogen. Bijvoorbeeld als hij alleen naar de skilift vertrekt en zijn meisje noodgedwongen achterblijft.

Gelukkig besef ik mij ook dat ik in mijn nieuwe leven veel heb om heel erg blij van te worden.
Ik stop en geniet van de dingen om mij heen in plaats van zaken als ‘gewoon’ te ervaren.
Contacten met mijn dierbaren zijn vele malen zinvoller. Omdat ik ze in moet plannen en omdat ze zo veel minder vaak voorkomen dat ik er extra van geniet.

Maar toch … Toch zou ik graag terug willen naar mijn vorige leven. Alleen dan wel met de lessen die ik in dit leven geleerd heb. Dat rugzakje neem ik graag mee.


1 opmerking: