woensdag 2 juli 2014

TE hoge drempel



Waarheid als de spreekwoordelijke KOE. Misschien dat daarom dit blogje al een ruim twee weken op TE posten staat?

















Iets met mijn grootste nachtmerrie
Maar ook iets met in beweging blijven

Stilstand is achteruitgang.
Een waarheid als een koe, maar …. Hoe kan je vooruit gaan als je een ziekte hebt die in Nederland niet bestaat. Een ziekte die niet bestaat kan niet behandeld worden. Mag niet behandeld worden. En dus sta je stil en ga je achteruit. 

Ook ik merk dit (letterlijk) aan den lijve. Ik ga achteruit. En dus loop ik al ruim een half jaar bij de fysio, zonder dat dit zonden aan de spreekwoordelijke dijk zet, en wijk ik uit naar Duitsland. Om daar behandeld te worden. Dat ik dit zelf mag (lees: MOET) betalen …. Dat is en blijft bizar en eigenlijk ook heel erg oneerlijk. Maar goed. Daar gaat dit blogje niet over.

Dit blogje gaat over afscheid nemen. Afscheid nemen van activiteiten die niet meer kunnen.
* Werken. En dan bedoel ik meer dan de 2 uur die ik per week werk.
* Winkelen en dan niet online, maar echt in een winkel.
* Stedentripjes waar je de hele dag door een stad slentert.
* Concerten. Genietend van de muziek en lekker dansen.
* Avonden in de kroeg hangen.
* Enz. enz.
Om heel eerlijk te zijn, merk ik dat ik voor een groot deel huisgebonden ben. En daar baal ik van!

Maar …. Ook hier gaat dit blogje eigenlijk niet over.
Gisteren heb ik mij voor laten lichten over het hoe ik weer meer dingen samen met mijn lief zou kunnen doen.
Gisteren ben ik een VRESELIJK hoge drempel overgegaan.
Gisteren ben ik binnengestapt in een zorgwinkel.
Gisteren heb ik mij voor laten lichten over vervoersmiddelen.
Gisteren heb ik hakkelend en zwaar zwetend van ongemak gekeken naar een vervoermiddel waarmee ik mogelijk maak om misschien weer te kunnen gaan winkelen, een steden tripje te doen, naar een concert te gaan.

Heb ik een TOPdag, dan heb ik dit vervoersmiddel niet nodig, maar heb ik een gewone dag waarop ik iets leuks wil doen, dan zal ik mijzelf over een mega hoge drempel moeten hijsen om, in eerste instantie mijn lief, en hopelijk ook mijzelf een plezier te moeten doen. Dan zal ik DE stap moeten nemen om ….

Maar eerst moet ik zo ver zijn om hem daadwerkelijk te bestellen.

En daar ben ik nog lang niet aan toe.

3 opmerkingen:

  1. Oh wat een grote stap...heel veel sterkte met je strijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ... Een nu nog TE grote stap, maar het komt ....
      Dank je wel lieverd! X

      Verwijderen
  2. Knuf... hier is hij net op tijd weg kennis betaalde afgelopen maand ineens €120 voor de scoot. mijn leven is wel stiller geworden tijd om te sparen voor scooter of zo
    Geen rolstoel meer kan gewoon deur niet uit

    BeantwoordenVerwijderen