vrijdag 21 april 2017

Sporten 2.0

Iets met TE truttig voor woorden ….
Maar ook iets met trainen.

Maanden lag ik reserve op de bank en gleed het leven aan mij voorbij. Als ik iets leuks had, lieve mensen die langskwamen, was zitten als een marathon lopen. Na een uur kwam de pijn zo heftig opzetten dat ik moeite had met gezellig blijven en wilde ik het liefst weer gaan liggen. Gaan liggen en het leven van anderen aan mij voorbij zien trekken.

Tot ik opeens een ingeving kreeg. Als ik de hele dag op de bank lig, wordt zitten sporten.
Een inspanningsintolerantie ok, maar ook niet meer kunnen zitten? Niet acceptabel.

En dus bedacht ik mij dat ik moest gaan sporten. Dat ik zitten moest gaan proberen te trainen. Maar hoe doe je dat? Ik ga ook niet zo maar aan een tafel zitten.

En toen ….. Toen kwam Diamond Painten voorbij. Zittend dom steentje plakken. Actief zitten dus. Sporten voor mij!

Ome Ali werd plat besteld en heel China hier afgeleverd en Miek begon met sporten. Plakken, plakken, plakken tot ik een ons weeg (in my dreams).

Nu zit ik uren aan een tafel. Natuurlijk afgewisseld met liggen op de bank, maar warempel. Ik kan langer en langer blijven zitten.

Natuurlijk loop ook ik sportblessures op. Ik smeer mijn schouder vooraf in met Voltaren. Mijn DiamondPaintDuim doet zeer, maar net als vroeger houdt een blessure mij niet op de bank. En dus plak ik door … En door …. En door en heb ik aan het einde van de dag een schouder en nek die in de fik staan. Een duim waarvan het voelt alsof het bot zacht geworden is, maar ik doe het!

Ik zit nu aan de tafel terwijl het leven aan mijn voorbij trekt.

En dat bevalt mij een stuk beter!

’s Avonds kan ik, als ik niet te lang heb zitten plakken, langer zitten zonder naar te worden en pijn te hebben.

Ik sport nog even verder dus!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten