maandag 16 oktober 2017

Stratego

Iets met een zwaard van een zekere Damocles
Maar ook iets met niet op ons gevallen

Zoals jullie weten ben ik al 6 jaar aan het knokken met mijn verzekeraar. Ik was 6 jaar geleden gewaarschuwd dat de mensen in het “hoge segment” zo nu en dan een brief krijgen dat ze weer beter zijn. Puur omdat de verzekeraar ons te duur vindt. Snap ik, maar een verzekering sluit je af om, als er iets gebeurt, verzekerd te zijn. En voor die ruim € 700,- per maand dacht ik dat risico afgekocht te hebben.

Ziek worden is, al ben je verzekerd, financieel echt niet aantrekkelijk Je kan immers niet je volledige salaris en alle extra’s meeverzekeren. Dus leuk dat geweldige inkomen, die vette Landrover en telefoon, maar die vallen weg het moment dat je ziek wordt.

Maar, nog belangrijker: Ziek worden is sowieso niet aantrekkelijk. Volgens mij vergeet de verzekeraar dat je graag werkt en, dat als je ziek wordt, ook leuke dingen wegvallen.

En dus kreeg ook ik oktober 2011 een brief dat ik weer beter was. Tovenaars zijn het!

En dus begon het gevecht. Het gevecht voor gerechtigheid. 6 Jaar lang bewogen de advocaat en ik onze stukken van verschillende rangen heen en weer over het speelbord. Totdat ….. Opeens …. Terwijl we nog vechten om het arbeidsdeskundigerapport officieel te maken blijkt dat we de vlag van de verzekeringsmaatschappij veroverd hebben!

Op een moment dat zowel ik als de advocaat dat totaal niet verwachtten.

Mijn advocaat heeft een sorry gekregen. Ik niet, maar ik heb gewonnen! Al voelt het niet als winnen.

De vlag van de tegenpartij is veroverd.
De tegenpartij staat schaakmat.
We hebben gewonnen!
Het dubbeltje is onze kant opgevallen.
Eindelijk erkenning!
Ons huis hoeft niet de verkoop in.

Er moet nog wel gepraat gaan worden met een coach, maar daar verwacht ik niet zo veel van. Als ik mijn oude werk had kunnen doen, had ik het wel gedaan. Graag zelfs!

Maar voor nu staat onze vlag nog fier te wapperen.
Laten we hopen dat dit gevecht niet vervolgd gaat worden en dat het nu KLAAR is!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten