vrijdag 19 april 2013

Het is zoals het is


Iets met zijn

Het is zoals het is.
Makkelijk om te zeggen,
Fijn als je gevoel meedoet.

Ik heb de mazzel dat ik kan zeggen dat ik blij ben dat ik kan voelen dat het is zoals het is en dat dat goed is.

Moeilijke zin?
Ja …. Vaak vragen mensen mij hoe ik om kan gaan met de dingen die mij overkomen. 
En dan zeg ik: “Omdat het is zoals het is en ik dat ook zo voel.”

Dat ik ziek werd is niet leuk, maar is zoals het is. Voor mij geen drama. Ik ben niet terminaal ziek, ik kan gewoon niet zo veel meer als vroeger. 
Dat wil niet zeggen dat ik niets meer kan. 
Dat wil niet zeggen dat ook ik zo nu en dan met weemoed terug kan denken aan mijn vorige leven. 
Mijn leven waarin ik zo veel lepels had dat ik ze niet op kon maken.

Maar ik heb heel meer vorige levens.
Een leven voor ik verkering kreeg met mijn lief.
Een leven voor mijn vader, moeder, Ami, nichtje, dierbare vriendin en kindjes van lieve vrienden overleden.
Een leven voor ik hier in ons HuisjeInHetBos kwam te wonen.
Een leven voor ik mooie reizen maakte waar ik mooie dingen en mensen mocht ontmoeten.
Een leven voor ik jou leerde kennen.
Een leven …..

En al deze levens zijn mij dierbaar. Dingen gebeuren. 
Vrolijke dingen, verdrietige dingen en dat is zoals het is.
Dat is wat een leven moet bieden.

Ik omarm het leven zoals het is. In het hier en nu.
En zo nu en dan baal ik van het leven zoals het is. In het hier en nu.
Maar alles bij elkaar heb ik een mooi leven. Mijn leven. Tot er weer een volgend leven begint. Tot er weer iets ingrijpends gebeurt. En daarna, dan zal ik het nieuwe leven dat dan ontstaat weer omarmen.

Want ……
Het is zoals het is en dat is helemaal goed! Ook al is vandaag een verdrietige dag. Vandaag had mijn nichtje, Gwen, 4 jaar moeten worden. De mooiste ster aan de hemel vandaag is zij.


3 opmerkingen:

  1. Inderdaad lieve Mieke, het is zoals het is. Zo leef ik ook omdat het niet anders kan en ik blij ben met wat ik nog wel kan en meemaak. Het is zoals het is.

    Sterkte met deze dag, Gwen zal haar feestje "boven" vieren. Lfs Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blog meis! Herken mezelf in jouw woorden. Sterkte vandaag voor jou en je familie, verdrietige dag :( Liefs Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zoals het is; een mooi blog dat is wat het is...Sterkte vandaag en op naar het volgende leven...

    BeantwoordenVerwijderen