dinsdag 9 juli 2013

Keep fighting!


Iets met vechten 
Maar ook iets met gerechtigheid

Als je ziek wordt en je hebt een inkomensverzekering, dan gaat de verzekeraar zich met je bemoeien. Dat is helemaal prima, want zij betalen nu een deel van mijn salaris. Mijn verzekeraar haalde de ‘grap’ uit om opeens via een briefje aan te geven dat ik met CVS 100% kan werken en stopte met uitkeren. Na een brief van de advocaat werd dat zonder uitleg weer teruggedraaid en sindsdien keren zij weer uit.

Problem solved?
Nee ….. Niet in mijn geval, want ik eis een verklaring waarom ze gestopt zijn met betalen en opeens weer uit zijn gaan keren na krap een jaar. Het is dat ik dode ouders heb en dus een potje €’s, anders hadden we binnen no time helemaal de soep ingedraaid en was de schuldsanering onze volgende halte geweest.

Dus vechten wij. Mijn advocaat en ik voor gerechtigheid!
Vechten wij tegen de eis die de verzekeraar stelt, dat ik CGT en GET moet gaan volgen.
CGT staat voor Cognitieve Gedrags Therapie wat ik prima wil gaan doen. Dat kan geen kwaad.
GET staat voor Graduate Exercise Treatment waar ik als de dood voor ben. Als ik na een inspanning te kampen krijg met PEM (Post Exterial Malaise), hoe kan je dan van mij verwachten dat ik iedere dag mijn inspanningen op ga voeren?

Ik ken medeschuitjegenootjes die dit gedaan hebben omdat de vrienden van de U en de W en de V hen voor een simpel feit stelde: Of je gaat dit doen, of we stoppen je uitkering. Deze mensen zijn er allemaal slechter van geworden, tot aan bedlegerig toe! Mijn behandelend artsen (die zoor de verzekeraar niet als ME artsen gezien worden) raden mij deze therapie ten strengste af!

Een verzekeraar mag van je eisen dat je onder behandeling staat, maar niet eisen welke behandeling je volgt. Dat deze belachelijke behandeling, door mensen bedacht die geen ME/CVS hebben, nog steeds als DE behandeling voor ME/CVS staat, zegt meer over het land waarin wij leven dan over de mate waarin we de beste zorg willen bieden.

Het zit allemaal tussen mijn oren.
Natuurlijk!

En dus, dus vechten we door! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten