woensdag 24 juli 2013

Zo blij als een kind


Iets met onvoorwaardelijke liefde,
Maar ook iets met hard werken

Al ongeveer een jaar wilde ik een hondje. Een maatje. Een beestje waar ik al mijn liefde aan kan geven als mijn lief er niet is. Een beestje wat bij me is en bij me wil zijn. En dus had ik mijn zinnen gezet op een hondje.

Dus alle rassen uitgeplozen en goed uitgezocht welk ras bij mij en mijn situatie past. Uiteindelijk blijkt een Boomer (kruising) mij het best aan te spreken. Mijn lief wil geen hond en dus maakt het hem niet veel uit. Alhoewel … Sommige rassen werden meteen afgeschoten.

Afgelopen vrijdag ging mijn lief om. Ik mocht een hondje! Hij was zaterdag nog niet vertrokken naar de Ardennen en Miek zat achter de computer. Fokkers zoeken, bellen en uiteindelijk had ik een fokker aan de telefoon die al mijn vragen rustig beantwoordde. En ze had een nestje Boomers. En die mochten zaterdag weg. En ik? Ik kon niet wachten en sprong de auto in. Na anderhalf uur sturen kwam ik aan bij de betreffende fokker en werd Sammie meteen in mijn armen gedrukt. ‘Dit is het rustigste hondje uit het nest, dus deze is voor jou.' 

Sammie hing tegen me aan en volgens mij bepaalde zij op dat moment dat ik haar baasje zou worden. Ik mocht perse geen teckel van mijn lief (sorry Ma) en Sammie is technische gezien geen hele teckel, maar een halve. Sammie is een kruising tussen een Kaninchen Teckel en een Maltezer.

Ben zo verschrikkelijk blij sinds Sammie er is! Het is hard werken, ik heb letterlijk spierpijn, maar ik krijg er nu al zo vreselijk veel voor terug. Een beestje dat onvoorwaardelijk van mij houdt en mij vertrouwd. Sammie is voor mij de reden dat ik naar buiten ga. Ik heb nog nooit zo veel in de tuin gezeten. Zij is de reden dat ik buiten een kopje koffie drink in plaats van binnen. Maar ook de reden dat ik naar het park rijdt om daar samen met haar te genieten van het gras. Ze is zo vreselijk welkom!

Ik heb al een # (#SammieSpam) aangemaakt. Gewoon, omdat ik zo blij ben dat ik het van de daken wil schreeuwen, het dak opklimmen me echt te veel is en ik dus Facebook en Twitter gebruik om dit te doen :)



2 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar!
    Alle liefde, moois, samen in het gras zitten, spelen en blijheid gewenst!
    Sammie heeft geluk met jou, en jij met Sammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Heel veel geluk met Sammie! Dat gaat samen lukken!!! Lfsss

    BeantwoordenVerwijderen