woensdag 25 maart 2015

Gewichtige zaken

Iets met het willen weten
Omdat je je soms afvraagt of je gevoel het goed heeft.
 
Sinds 6 dagen heb ik een nieuwe app, MyFitnessPal.
Sinds 6 dagen houd ik precies bij wat ik op een dag eet en drink.
Sinds 6 dagen zie ik hoeveel calorieën ik per dag mag als ik af wil vallen terwijl ik no activities heb.
Sinds 6 dagen zie ik of mijn gevoel juist is.
Sinds 6 dagen weet ik het.

Sinds 1 dag heb ik een stappenteller.
Sinds 1 dag kan ik zien hoeveel uur per nacht ik daadwerkelijk slaap.
Vannacht heb ik 4 uur en 9 minuten licht geslapen (nou was het ook een BUTnacht).

Nou weet ik dat ik weinig eet en drink. Ik weet dat de verdubbeling van mijn gewicht komt doordat ik ziek ben. Maar ik wilde het nou toch eens onderzoeken. Het op het scherm inzichtelijk krijgen.

Eerst maar een die calorieën.
Ik eet en drink per dag rond de 1.000 / 1.300 calorieën.
Gisteren moest ik zelfs nog 5 snoepjes nemen omdat de app vond dat ik te weinig calorieën binnen had gekregen. Het moeten er minstens 1.000 zijn kennelijk.

De stappenteller is helemaal fantastisch. Zelfs als ik op de bank ligt komen er stappen bij. Iets om blij van te worden denk ik. Mijn fitbit vindt mij lief. Normaal stel je hem in op 10.000 stappen per dag. Een goal om te proberen te halen. Ik heb hem ingesteld op 2.500 stappen per dag. Mijn goal.

Wat wil ik eigenlijk schrijven. Ik weet het altijd en type mijn blogjes in no time vanuit mijn gevoel.

Eigenlijk baal ik van dit lijf. Dit lijf dat niet het mijne is. Dit lijf dat verdubbeld is, dus meer om niet leuk te vinden.

Aan de andere kant: Het is zoals het is. Ik verbrand geen calorie denk ik. Dat gevoel had ik al, en volgens mij wordt dit nu bevestigd.

En dus? Dus probeer ik dit grote lijf te omarmen en het te nemen zoals het is. Het is er en mag er dus zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten