dinsdag 3 maart 2015

Chronisch Geld Tekort

Iets met chronisch ziek
Maar ook iets met chronische geld tekort

Chronisch ziek zijn kost chronisch geld.
In ieder geval … Als je een ziekte heb die in Nederland niet bestaat, maar die wel je leven beheerst.

Een voorzichtige schatting van de door mij gemaakte kosten?
Zeker € 50.000,- heb ik uitgegeven aan behandelingen, supplementen, doctoren, enz. enz. En ben ik er iets mee opgeschoten?


Geen idee om eerlijk te zijn. Als ik niets gedaan had … Zou ik nu dan slechter zijn? Een vraag waar ik geen antwoord op kan geven.

Nu ben ik op het punt aangekomen dat de spaarrekening leeg is en ik bij mijn dokter vandaan kom met een behandelplan.
Een behandelplan waar ik wel wat ik zie.
Een behandelplan wat ik graag wil gaan volgen.
Een wedstrijd die ik aan durf te gaan.
Of ik hem ga winnen, weet ik niet, maar …. Niets doen is sowieso verliezen.
De voorgestelede wedstrijd gaat minimaal 20 weken duren en ziet er zo uit:

21 Dagen achter elkaar AB-infusen + de volgende sups:
* Probiotica 15.000.000.000.000
* GiSol Saccharomyces boulardii:
Werkt als een tijdelijke flora die bescherming biedt aan het darmstelsel. Het zorgt voor een goede, gezonde darmfunctie. Samen met het lichaam werkt de schimmel aan het herstellen van de microflora. Het produceert melkzuur en B-vitamines in de darmen, en het schakelt vijandige bacteriën uit. Wanneer de supplementinname wordt gestopt, zal de schimmel binnen enkele dagen verdwijnen.
* Molybdeen:
Is een scheikundig element met symbool Mo en atoomnummer 42. Het is een grijs overgangsmetaal. Ongeveer 70% van al het wereldwijd geproduceerde molybdeen wordt gebruikt in legeringen, zoals hastelloy. Molybdeen bevattend staal is aanmerkelijk sterker, corrosiebestendiger en beter bestand tegen temperatuurwisselingen dan normaal staal. Om die redenen vindt er veel toepassing van molybdeen plaats in raketmotoren en chemische pijpleidingen. Molybdeen is een essentieel sporenelement (voedingsstof) voor planten [1][3] en komt voor in sommige enzymen zoals xanthine-oxidase.
* Leverprotect

Vervolgens 17 weken lang (!!!) …. 2x per week, op opeenvolgende dagen, op en neer naar Amsterdam voor AB infusen (Ceftriaxon), gecobineerd met Azitromycline, Metronizadol (= een cystebreker) en de sups zoals hierboven omschreven.

Totale kosten € 4.450,- 
Met controles e.d. erbij € 5.000,-

U wilt pinnen?
 
Met een verhuizing voor de deur, een wintersport die vorig jaar al geboekt was (update: maar die nu geannuleerd is) en dit soort behandelingen vraag je je af waarom je geen geldboompje hebt.

Als chronische lyme niet bestaat en ik heb het toch, dan zou je er toch een geldboompje dat niet bestaat bij moeten krijgen. Toch?





4 opmerkingen:

  1. hoe kun je nog op wintersport als je de ziekte van lyme hebt kan ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lig de hele dag in het huisje of appartement terwijl mijn lief heerlijk aan het skiën is. Dus normaal zeg ik: 'Mijn lief gaat op wintersport en ik ga naar Oostenrijk'.

      Verwijderen
  2. Lyme kun je ook in gradaties hebben.. Dus sommigen kunnen mss nog wel 'n enkel keertje op de latten staan. Hoop dat je er toch 'n beetje van gaat genieten, Annemieke. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank anoniem,
      De laatste keer dat ik op ski's heb kunnen staan is al een paar jaar geleden :( Verder is de reis geannullerd. Even geen €'s 'over' zo met de verhuizing voor de deur. We gaan weer voor volgend jaar! En ik hoop dan weer een afdaling te kunnen doen. Al is het er 'maar' een .... Ik blijf hopen :)
      Xxx

      Verwijderen