dinsdag 24 november 2015

RevaliDinges

Iets met hellup
Maar ook iets met willen

Deze week ben ik aan een nieuw spel begonnen en dit keer heb ik Levensweg uit de kast getrokken. 

Vanmorgen zat ik om 7:00 uur op de bank en leek het even op mijn leven van voor juli 2009. Ik keek / luisterde naar het journaal en hoorde de ochtendspits groeien. Ik was weer even normaal. Klaar om naar mijn werk te vertrekken en achter de ellenlange rij auto’s aan te sluiten. Klaar om naar mijn werk te kruipen in de auto. Alleen ging ik vandaag naar het revalidatiecentrum, want ….

Deze week start mijn revalidatietraject en mag ik mij onderwerpen aan allebei modules. Zo is mijn vanmorgen uitgelegd. 
Ook kreeg ik mijn afsprakenschema. Pfffffff. Ik mag aan de bak. 

Ik moet zeggen (en dat vertelde ik de module bladiebla-mevrouw ook) dat ik met een dubbel gevoel dit traject binnenstap. 

Ik wil het omdat:
* ik er alles, maar dan ook echt alles aan gedaan wil hebben om %en te winnen. 
* ik stilstand ook achteruitgang vind en vooral die achteruitgang een halt toe wil roepen. Dat ME progressief is, wil ik nog niet accepteren en daar verzet ik mij op deze manier tegen. 

Ik ben bang omdat:
* ik mijzelf ken en het knokkertje in Miek gaat door tot het spreekwoordelijke gaatje. Dat heeft ze altijd gedaan. Dat is voor een groot deel de aard van het beestje Miek. Als er iets is dat mensen met ME niet moeten doen is het dat: doorgaan tot het gaatje, maar dat wil ik zelf ondervinden. Zoals ik veel zelf wil ondervinden. 

Ik heb verteld hoe ik mijn laatste seizoen wedstrijden speelde. Dat ik injecties in mijn been schoot en extra pillen innam en mijn wedstrijd speelde. Hoe dat ging vroeg zij. Prima! Nou ja …. Mijn niveau was k*t, maar ik speelde de wedstrijd en daar gaat het om. 

Ik heb ook soort van beloofd dat ik mijn PEM daar letterlijk zal proberen te laten zien. Met de meeste PEMmen kan ik nog wel autorijden, maar met de slokdarmspasmePEM zal ik mijn medeweggebruikers dat niet aandoen. 

En verder? Verder ga ik het ‘gewoon’ maar doen. En ga ik wel ondervinden of ik dit traject wel of niet aankan. En ga ik wel ondervinden of dit traject mij iets gaat brengen. En ga ik morgen dus weer aantreden. Of dat fris en fruitig is, dat weet ik niet. Maar …. Ik ga het ‘gewoon’ doen. 


Wish me luck! Het spel is begonnen!

3 opmerkingen:

  1. Bikkel!!! Super stoer dat je het gaat proberen en inderdaad op deze manier doe je er echt alles aan. Pas goed op jezelf!!! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je er aan ben begonnen. Ik hoop zo dat het je extra % gaat brengen. Succes en ik kijk met veel interesse je blogs tegemoet om de vooruitgang te volgen.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen