maandag 10 september 2012

Ma ... Ik mis je!


Gisteren had mijn mama 69 jaar oud moeten worden. Normaal was langs moeten gaan echt een sociale verplichting ….

Mijn moeder was een bijzondere vrouw. Hard voor zichzelf en voor anderen (van wie zou ik het hebben?) Ze was een vrouw die een hard leven geleefd heeft. Een niet al te leuke jeugd, een liefdeloos huwelijk en een nare scheiding. Ze was een vrouw die vaak het glas halfleeg zag. Gewoon geen gelukkige vrouw. En om heel eerlijk te zijn, daar leed ik onder.

Maar toen werd ze ziek. Heel erg ziek en werd zij de moeder die ik altijd heb willen hebben. Een moeder die zachter en liever werd. Een vrouw die open stond voor mij en voor wat ik gemist heb in mijn jeugd. Een vrouw die zo sterk was! Een vrouw die respect afdwong.

Op 27 september 2009 is deze vrouw, mijn moeder overleden. En wat had ik graag gisteren op haar verjaardag naar haar toe gewild!

Wat ik met dit blogje wil zeggen is: Geniet van elkaar en sociale verplichtingen kunnen het elkaar zien minder leuk maken, maar ……

Je kleinzoon zegt dat jij in de maan zit! Ik hoop dat je het daar fijn hebt!


3 opmerkingen:

  1. Jeetje joh, wat een verhaal... Heftig.. Ik hoop dat je het ziekbed van je moeder op de een of andere manier als cadeautje kan ervaren. Dat klinkt misschien wat raar, maar anders had je misschien die momenten die je in je jeugd hebt gemist nooit zo beleefd. Is natuurlijk heel krom, want je wilt je moeder gewoon niet missen!! Sterkte.. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het precies Kirsten, Ik ben dankbaar voor haar ziekbed en de manier waarop wij het af hebben kunnen sluiten. Aan de andere kant maakt dat het een stuk moeilijker.
      Knuffel!

      Verwijderen