dinsdag 25 september 2012

Zoektocht ....

Ik baal want ik loop tegen muren aan .... 

Zoals jullie weten heb ik in 2 verschillende laboratoria in Duitsland mijn bloed laten testen op Lyme en andere co infecties. De uitslagen overlappen elkaar voor 90%. Mijn bloed zit vol co infecties. Vandaar dat mijn bloed als ik dat laat prikken in Nederland de uitslagen nooit goed zijn. Vandaar ook dat ik constant met allerlei ontstekingen loop. Nu zijn dat mijn schouder, keel en longen. Twee weken geleden startte ik weer eens met een antibioticakuur omdat ik weer eens een ontsteking in mijn lies had. Kuur 12 of 13 van dit jaar. 

En dan ga je vol goede moed naar de HA en blijkt dat hij geen idee heeft wat hij met deze uitslagen (en dus met mij) aan moet. Hij heeft het dan over accepteren en dat lijkt mij onmogelijk als je bloed vol zit met aantoonbare infecties en als jouw leven 180 graden omgedraaid is. En dat vertelde ik hem. Het is makkelijk om te roepen dat je dingen moet accepteren als je niet ziek bent. Wel kunt werken en gewoon lekker je leven kan leiden zonder uitgeput te zijn en pijn te hebben. 

En daar gaf hij mij helemaal gelijk in.

Ook op mijn vraag mijn afwijkende bloeduitslagen in Nederland te verklaren in plaats van telkens te herhalen had hij geen antwoord. En dat frustreert hem ook. Al schiet ik daar weinig mee op. 

Dus nu .... 
heb ik een afspraak gemaakt bij een kliniek in Amsterdam waar ze je 20 weken lang, 2 weken aan het infuus leggen > Als ik daarvoor kies.
ben ik een afspraak aan het maken in Duitsland bij beide laboratoria om te horen hoe zij behandelen en waarom zij dit zo doen. 

En ondertussen betaal je vrolijk alles zelf. Simpelweg omdat de medici in Nederland niet weten wat ze met dit soort onderzoeken en uitslagen moeten. En daar baal ik van, want ik heb ze in mijn lijf. En wil er van af. Of ... In ieder geval een poging doen om er van af te komen. Maar dan wel een poging die goed voelt. Want een lijf vol ontstekingen is k*t!  

En dus pak ik een pikhouweel en breek steentje voor steentje de muur af. Met een drilboor zou het sneller gaan, maar die heb ik niet voorhanden. 

Wel samen met mijn HA hoor, want hij wil graag leren van mijn weg op zoek naar verbetering en mij daar wel in steunen. En dat is fijn. 

4 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad nogal een muur! Maar ik vind het van de zotte dat je dat allemaal zelf moet bekostigen. Is er nou (via de HA bijvoorbeeld) geen ziekenhuis in Nederland die je bloed op dezelfde dingen (nog maar een keer) wil onderzoeken, zodat je daarna "gewoon" in datzelfde ziekenhuis behandeld kunt worden???
    Ach dit heb je waarschijnlijk zelf ook allemaal al bedacht, maar ik vind het gewoon niet te geloven.
    Dikke knuffel van mij X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad bizar hoe het Nederlandse systeem werkt. Ze zien wel wat in je bloed, maar doen / kunnen er verder niets mee. Als iets te nieuw is, dan is het lastig en wordt het zeker niet vergoed.
      Knuffel terug!

      Verwijderen
  2. Ik heb ook een afspraak bij de Amsterdam kliniek. Hoop dat ik de infuus behandeling mag starten, ook al moet ik t zelf betalen.

    Nu bezig met combinatie van antibiotica pillen.

    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen