zondag 25 januari 2015

Masker

Iets met een masker op
Maar ook iets met een masker dat steeds vaker afgezet wordt

Marco Borsato:
Voor jou zet ik mijn masker af
Voor jou speel ik geen spel
Je mag me zien zoals ik ben
Maar bang maakt het me wel

Voor jou zet ik mijn masker af
En hoop dat je dan ziet
Dat ik gewoon een joker ben
Die lacht om zijn verdriet

Ik ben een kei in het opzetten van maskers.
Een masker als ik mijn pijn niet wil laten zien.
Een masker als ik mij slecht voel en een ander daar niet mee wil belasten.
Een masker als ik aan het werk ben en dus TOPfit wil lijken.
Een masker als ik op een feestje zit en dus gezellig moet zijn.
Een masker ……

Ik heb heel veel maskers. Ik merk ook dat ik ze steeds vaker afzet. Dat ik door een masker op te zetten mensen kan kwetsen. Juist omdat zij mij graag zouden zien zoals ik mij op dat moment voel. En dat terwijl ik dat niet altijd wil laten zien. Niet dat mij dit kortgeleden overkomen is, maar het is een onderwerp wat vaker voorbij komt en ook een onderwerp dat vaak speelt.

Ook ik wil graag mensen zonder masker zien, maar snap dat dit niet altijd kan.
Ik wil dat je bij mij bent wie je bent. Kunt zijn zoals je bent en je je voelt. Gewoon kunt zijn.

Ik merk dat ik vaker en vaker mijn masker afzet en dan niet gekwetst wordt. Of raar aangekeken. Sterker nog: Ik merk dat mensen dat waarderen en dat deze mensen mij echt lief vinden. Met al mijn sterkte en zwakke kanten.

Dank daarvoor! 

Luister naar dit nummer .... Zo vreselijk waar en mooi!

https://www.youtube.com/watch?v=Fu1vAePa5Ew


Geen opmerkingen:

Een reactie posten