zaterdag 5 maart 2016

RevaliDinges week 11

Afgelopen week werd qua RevaliDinges een rustige week! Dinsdag mocht ik om 8:30 uur aantreden voor een uur indoor en 2 uur verdieping. 

Verdieping?
Verdieping blijkt te zijn dat je een verdiepingsslag maakt in …. In wat eigenlijk? 
Ik verdiepte vandaag niet zo veel. Heb het gehad over DE keuring die ik diezelfde middag zou hebben (zie vorig blogje).

De woensdag heb ik mij ziek ziek gemeld. Chronisch ziek ben ik al en dat telt voor ziek. De tweede ziek was de PEM waar ik na de veel te volle dinsdag vol ingesprongen ben. PEM nam mij over. Vulde mijn aderen met cement. Net iets meer dan er in past en dus pijn! UITGEPUT! Migraine! Keelontsteking! Kortom: PEM!

Donderdag zou mijn RevaliDingesDag beginnen met een uur outdoor, maar die heb ik geskipt. En dus kwam ik voor twee uur Verdieping. Dat werd uiteindelijk 2 x een half uur, waarbij het ik 2e half uur weer een keer uit mocht gaan leggen wat een inspanningsintolerantie is. En dat een Intolerantie ….. Een INTOLERANTIE is. En dus kwam mijn favo gluten voorbeeld weer om de hoek kijken. 

Ik denk dat ik deze behandelaar voor het eerst en meteen ook voor het laatst gezien heb. 

Tegen mij vol blijven houden dat je een inspanningintolerantie kan trainen. TUURLIJK! Op mijn vraag of hij dat bij mensen met een glutonintolerantie ook doet, was mijn verdiepingssessie klaar. De pannenkoek!

Nog 5 weken te gaan. 
Wat dit traject mij brengt?
Daar kan ik nu wel antwoord op geven:

Het brengt mij bewustwording. Het dwingt mij over dingen na te denken waar ik nog nooit bij stilgestaan heb. Het mijzelf telkens schade toebrengen door dwars door mijn grenzen te gaan moet stoppen. Of, als ik het doe, een bewuste keuze zijn. 

1 opmerking:

  1. Knap hoe je door de absurditeit van deze "behandeling" in toch tot goede inzichten kan komen en juist voor het tegendeel gaat; proberen jezelf geen schade toe te brengen door steeds over je grenzen te (moeten) gaan. Het glutenintolerantie-voorbeeld vind ik geweldig! Maar blijkbaar is het kwartje bij je behandelaar nog steeds niet gevallen. Moet blijkbaar eerst evidence bassed zijn, voor hij/zij de ogen opent. Out of the box denken is niet de specialiteit van de reguliere geneeskunde hebben we tot onze schade ontdekt. Met dank aan het vernauwde evidence based denken.

    BeantwoordenVerwijderen