zaterdag 16 april 2016

Lopen voor Lyme

Iets met BELACHELIJK dat het nodig is,
maar ook iets met ik had het NIET willen missen!

Vorige week zaterdag was het 9 april. 
DE dag dat Lopen voor Lyme eindelijk aangebroken was. 
EINDELIJK!

De hele ochtend stuiterde Miek door haar huis. Het was misschien beter om rust te nemen, maar als je lijf één grote onrustige stuiterbal is …. niet te doen. 

Laat ik voorop stellen dat het BELACHELIJK is dat Chronische Lymepatiënten in de kou staan. Dat hun ziekte niet erkend wordt. Dat er dus ook geen behandeling vergoed wordt. 

Het is natuurlijk VRESELIJK dat een evenement als Lopen voor Lyme in het leven moet worden geroepen om een paar Lymepatiënten een behandeling te kunnen laten volgen. Dat mensen soort van moeten bedelen bij anderen om deze kosten te kunnen dekken. Dat wij gewoon maar lekker ziek moeten blijven, goedgekeurd worden om te werken terwijl sommigen van ons wegkwijnen. Zelfmoord plegen omdat ….. 

9 April was voor mij een dag waarop ik mij vreselijk jarig voelde. 13 Lieve mensen hebben zich voor mij ingezet. Hebben sponsoren geworven, zijn naar Woudenberg gereden, op hun vrije zaterdag om zichtbaar te maken dat ook zij met Lymepatiënten en dan mij in het bijzonder begaan zijn. 

Ik heb die hele dag rondgestuiterd van blijdschap. 
Ik heb die dag zo vreselijk bijzonder gevonden. 
Ik heb zo vreselijk genoten! 

12 Lieve mensen liepen in Team Miek shirts en broeken hun benen uit hun lijf voor …. voor MIJ! Ik heb een aantal medeschuitjegenootjes die ik digitaal redelijk goed ken, live mogen knuffelen. Ik heb rond de 2.000 man / vrouw / kind een TOPdag zien hebben. En dan de awareness die Lopen voor Lyme heeft opgeleverd. Ruim 1.200 lopers hebben in hun omgeving het gehad over een Chronische Lymepatiënt. Hebben hun omgeving uitgelegd dat deze ziekte levens verwoest en dat in ons mooie Nederland deze mensen letterlijk in de kou liggen. Staan is vaak te zwaar. Geen bestaande ziekte = geen behandeling. WAUW!

Rest mij een dikke vette schitterende veer in Berdien haar kont te steken! Wat een TOPwijf ben je toch! 
Alle anderen van Stichting Lopen voor Lyme en alle vrijwilligers die ons letterlijk als VIP’s behandeld hebben ….. BEDANKT!
Mijn team! DANK JULLIE WEL! Jullie hebben mij de dag van 2016 bezorgd! Wat heb ik mij geliefd en bijzonder gevoeld die dag!
En dan alle sponsoren …. Dank jullie wel! Mijn behandeling is een grote stap dichterbij gekomen en daar ben ik iedereen vreselijk dankbaar voor! 
Mijn sponsoren .... Wood for You, CEP en Blue Pepper ..... Dankzij jullie zag Team Miek; We Believe! er uit om door een ringetje te halen. Dank jullie wel daarvoor! 

En nu?
Nu hoop ik volgend jaar nog een keer mee te kunnen doen om het restant van de centjes nodig voor mijn onderzoeken en behandeling bij elkaar te sprokkelen. Denk jij daar een rol in te kunnen en willen spelen? Let me know! 

Maar …..
Ik ga wel dit jaar / begin volgend jaar beginnen met mijn behandeling!
30 Dagen iedere dag antibiotica via een infuus opgevolgd door 20 weken lang, 2x per week hetzelfde, maar dan in een mega hoge dosering. 
De antibiotica heb ik gesponsord gekregen! Hoe gaaf is dat? Nu alles nog in beweging zetten. 
Dat ga ik deze zomer doen. 

I am gonna kill those mother fuckers! 
Ze hebben mijn lijf nu lang genoeg als thuis gebruikt! 

WEGWEZEN!
Time to move! 

#WeBelieve

Geen opmerkingen:

Een reactie posten