zaterdag 20 oktober 2012

ZeeMeerMinMieke

En dan mag je .... onder veel restricties ..... als je een goede dag hebt ..... een duikje maken! En laten we nou net heel toevallig naar Egypte gaan binnenkort. 

En dus stapten we gisteren in de auto om een nieuw duikpak te gaan halen. Mijn oude is mij 'net' iets te krap. Eigenlijk heb ik al ruim 3 jaar niet meer gedoken. Zodra ik ziek werd hield dat op. Nou ja ... 1 duikje stiekem, maar die telt echt niet mee (max diepte 10 meter, duikduur 34 minuten). 

En nu mag ik, als ik een goede dag heb, een duikje maken van de duikarts. 
Een paar restricties:
* Ik mag de set niet omdoen en dat het water inspringen
* Ik mag alleen duiken op een echt goede dag en dan alleen met de stroming mee
* Geen zware duik dus: niet te diep en het water moet helder en warm zijn
Maar ..... IK MAG EEN DUIKJE MAKEN!
En dan stap ik denk ik al zo anders de boot op! De afgelopen 3 jaar mocht het simpelweg niet en ik ben niet zo goed in dingen niet mogen. Dan kan ik mijzelf echt opvreten.

Maar nu mag ik de zeemeermin spelen als ik daar zin in heb en mij goed genoeg voel. En dat voelt heerlijk, maar wel een beetje eng .... Als ik een duikje ga maken, dan zal ik kriebeltjes in mijn buik hebben. Omdat het toch een beetje voelt als stout doen. Al ben ik goedgekeurd en mag ik .....

En dus gaat (onder andere) mijn nieuwe duikpak mee naar Egypte. Waar we vooral naartoe gaan om te genieten! En bij te tanken. Vooral mijn lief is hier erg aan toe. En of ik een duikje maak of niet, weet ik nog niet. MAAR ..... IK MAG! En dat voelt al bijna als beter zijn vandaag ;) 


4 opmerkingen: