zaterdag 5 januari 2013

De hele dag bezig met meds

Zoals jullie weten, ben ik het nieuwe jaar begonnen met het gevecht tegen al mijn beesies die mijn lijf bevolken. Een gevecht dat ongeveer een jaar zal duren. Op 31 december 2013 hoop ik dus klaar te zijn met dit protocol, maar vooral met mijn beesies. 

Dat protocol volg ik nu braaf 4 dagen en ik moet zeggen .... Het is een heel geplan. Dat vind ik nog niet eens zo erg. Waar ik meer van baal is dat ik de hele dag bezig ben met pillen, druppels en de tijd. Ik slik natuurlijk ook nog mijn reguliere meds. Om je een idee te geven:

Voor het ontbijt mag ik 9 verschillende meds innemen. Nu ontbijt ik niet echt, dus noem het even brunch ;) 
Dan eet ik mijn 1 of 2 boterhammetjes en begint ronde 2: weer 9 meds om in te nemen.
1 Uur na mijn brunch mag ik mijn eerste drankje op gaan drinken en 15 minuten daarna mijn 2e.

Dan volgt het avondeten.
Voor het avondeten mag ik 6 meds innemen. 2 na mijn avondeten en vervolgens mag ik 1 uur later mijn eerste drankje op gaan drinken en 15 minuten daarna mijn 2e.

En dan, als ik naar bed ga, gaan er ook nog 3 verschillende medicijnen in. Mjammie. 

Over iets minder dan een maand mag ik:
voor het ontbijt 1, voor het avondeten 1 en voor het slapen gaan 1 medicijn toevoegen aan dit 'gezellige' rijtje. 

En dan vergeet ik bijna de B12 injecties die ik mijzelf minimaal 1x per week mag geven. 

Je begrijpt dat ik hier een hele planning voor gemaakt heb, met verschillende pillendozen en etiketten op de verschillende medicijnen. Ik moet mij er maar bij neer zien te leggen dat ik dit jaar dus de hele dag bezig ben medicijnen innemen en op de klok kijken. Maar, misschien went het ook wel en gaat het over een tijdje automatisch. 

De bijwerkingen vallen me tot nu toe mee. Alleen de 1e dag was een DRAMA. Mijn darmen sloegen echt finaal op hol. Alsof ik een baby in mijn buik had die daar aan het housen was. En ik liep helemaal leeg. Nu heb ik gezellig kletsende darmen en dat bevalt toch beter. Verder voel ik me 'gewoon niet lekker' en ben ik moe. 

We wachten af wat vanaf maand 2 gaat gebeuren, want dan komt volgens mij het 'echte spul' erbij. Maar, ik denk maar zo: Hoe meer bijwerkingen, hoe meer beesies dood. En daar gaat het om. 

Nog maar 361 dagen te gaan! 



9 opmerkingen:

  1. Veel succes met de behandeling!! Ik ga je zeker volgen!

    Heb je een smartphone? Dan kun je eens overwegen 'Med Minder - Free' te gebruiken. Als het tijd is voor een nieuwe pil krijg je een waarschuwing op je telefoon, met of zonder alarmbelletje. Je kan evt ook gewaarschuwd worden als je weer een nieuwe medicijnvoorraad nodig hebt. Vind het zelf erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van jou. Thanks! Ik heb een smartfone en zal eens gaan kijken naar die app. Eet alleen niet op regelmatige tijden, dus moet even kijken of het dan ook werkt. Ach ... Het is gewoon gewenning denk ik. Voor ik ga eten moet ik van alles innemen en daarna ;)
      Hoe gaat het met jou behandeling?
      Knuffel

      Verwijderen
    2. Trouwens ... Dat vergeet ik helemaal te melden. Ik volg jou blogje ook. Betersschap voor je opa!
      Kus

      Verwijderen
  2. Wat een gedoe inderdaad, maar allemaal voor het goede doel: weg met die beessies! Ik moest aan een kookwekkertje denken. Vooral voor de drankjes na het eten. Je vindt er vast en zeker je eigen weg in. Succes, sterkte en knuf X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van jou. Het gaat best ok. Vergeet tot nu toe niets :)
      Knuffel

      Verwijderen
  3. Hoi MissMieks

    Mooi dat het bij jou goed gaat met het protocol!
    Bij mij ging het helaas wat minder. Ik werd erg misselijk van de medicijnen ; tot overgeven aan toe.
    Op advies van pvm heb ik de medicijnen een voor een ingevoerd om te kijken waar ik last van had.
    Hopelijk gaat het dan straks beter.
    Wel een gedoe he met zoveel medicijnen innemen. Ik dacht na nog geen week al: pff moet ik dit een jaar vol houden.
    Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balen zeg! Weet je al waar het door komt? Bij mij was het dat Sodium Ascorbate waar mijn darmen helemaal van op hol sloegen. Nu heb ik in overleg met PvM de dosering gehalveerd en gaat het prima. Merk wel dat ik meer pijn heb en moeier ben. Ach. We zien het wel. En inderdaad is een jaar bijna niet te overzien. Je hebt er echt een dagtaak van om alles in te nemen.
      Sterkte! Ik ben benieuwd wat bij jou de boosdoener is.
      KNUFFEL en een GROOT hart onder je riem!

      Verwijderen
  4. Als ik die sodium ascorbate genomen heb, merk ik wel dat mijn darmen veel geluiden maken en het voelt ook niet echt lekker. Na alle medicijnen een voor een ingenomen te hebben, kwam ik er achter dat ik slecht tegen vier middelen kan: Quercitine, curcuma, Gluthation HPU en l cysteine.
    Waarvan de gluthation het allerergst was, daar werd ik echt heel misselijk van. Een paar middelen moet ik nu na het eten nemen en vandaag ging dat goed. De glutahtion moest ik mee stoppen.
    Qua energie wisselt het bij mij nogal, maar ik merk ook dat ik meer pijn heb.
    Jij ook een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je in ieder geval weet wat de boosdoeners zijn en dan vooral degene die het ergst is. Die darmen horen er geloof ik bij ;) Ach .... hier is het nu wel te doen.
      We zetten saampies door en dat is toch gezelliger dan alleen ;) !
      Knuffie!

      Verwijderen