woensdag 30 januari 2013

SocialMedia = SocialLife



Jij zit dus echte de hele dag op Facebook.
Of
Jeetje …. Jouw telefoon blijft maar piepen. Irritant!

Ja mensen. Ik zit bijna de hele dag op Facebook en veel op Twitter.
Social Media betekenen voor mij een Social Life.

Dankzij Twitter heb ik veel medeschuitjegenoten ontmoet. We wisselen ervaringen uit en hebben aan een woord genoeg om precies te weten hoe de ander zich voelt of waar de ander bang voor is / mee bezig is / tegenaan loopt / e.d. Maar …. En dat is het belangrijkste. We hebben ook heel veel lol met elkaar en kletsen gezellig gedurende de dag over van alles en nog wat. Net als ‘gezonde’ mensen doen op hun werk, in een winkel of met vrienden en vriendinnen.

En dan Facebook …. Mijn lijntje naar mijn vriendjes en vriendinnetjes waardoor ik weet waar ze mee bezig zijn, zonder dat ik voor mij energieslurpende telefoontjes hoef te plegen.
Maar …. Ook een plek waar ik dingen kwijt kan die ik op dat moment kwijt wil. Omdat mijn katten niet reageren als ik iets kwijt wil. Of omdat ik niet altijd alles bij mijn lief neer wil gooien.
En ook de plek waar ik in speciale groepen mensen ontmoet die hetzelfde hebben als ik. Waar ik raad kan vragen en het beetje kennis dat ik heb kan delen.

Dus ja …. Ik zit de hele dag op Facebook en Twitter. Omdat er ook weinig anders voor mij te beleven valt. Dit is niet zielig bedoeld, maar meer als bewustwording voor mensen die (godzijdank) hun leven vol kunnen proppen met werk, sport en leuke dingen doen met leuke mensen.

En omdat ik een sociaal dier ben, zit ik dus vaak en veel op Social Media. En geniet ik van het feit dat het er is. Net als online winkels trouwens! Waar zou ik zijn zonder deze dingen.

Waar ik eigenlijk dit blogje om schrijf ….
Oordeel niet te snel. Bedenk dat er redenen voor mensen zijn om bepaalde dingen te doen.

Leven en laten leven dus. En vooral GENIETEN van het leven!


2 opmerkingen:

  1. Ik heb daar ooit een gedicht ook over geschreven:
    Social media

    Social media, dat is mijn enige Weg
    het is niet anders, ik heb gewoon Pech
    En ook dan is het een Feit
    niet iedereen heeft ook altijd maar Tijd
    Want iedereen gaat zijn eigen Pad
    gelukkig hoeven ze mijne niet te Lopen
    Iedereen heeft logischerwijs aan zichzelf Zat
    en of er iemand tijd voor mij heeft is voor mij een kwestie van Hopen

    En nu herpak ik mezelf weer bijelkaar
    moet het toch alleen met mezelf doen

    ©marb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gedicht Marjan ..... Klopt als een bus!
      Knuffel en dank voor het delen.

      Verwijderen