maandag 18 maart 2013

Een dag bestaat uit 24 uur


Laatst kwam ik tot de conclusie dat in mijn vorige leven ik van deze 24 uur:
Ongeveer 8 tot 10 uur werkte en 6 uur besteedde aan boodschappen doen, koken, het huis, sporten en leuke dingen doen.

In mijn huidige leven kwam ik met een schok tot de conclusie dat ik nu van deze 24 uur - 

* op goede dagen:
2 uur werk, 7 uur op de bank lig, en 3 tot 4 uur besteed aan boodschappen doen, koken, het huis, sporten (al mag je het zo niet noemen denk ik) en leuke dingen doen.

* Op normale dagen:
0,5 uur werk, 9 uur op de bank lig en 3 uur besteed aan boodschappen doen, koken, het huis en leuke dingen doen.

* op slechte dagen:
niet werk, 10 uur op de bank lig en 1 uur besteed aan koken en het huis.

In mijn vorige leven lag ik van de 24 uur er ongeveer 8 in mijn bed, in mijn nieuwe leven 12.
In mijn vorige leven was ik 16 uur actief op een dag, in mijn nieuwe leven op een goede dag 4 en op een slechte dag 1 uur.

Dat besef …. Daar schrik ik van!
Ik vind het een bizarre constatering dat ik nog maar zo weinig doe, terwijl het voelt alsof ik de hele dag druk bezig ben. Kennelijk lig ik toch vaak en lang op de reservebank. 

En toch.
Toch is mijn leven meer dan de moeite waard al leef ik een heel deel minder van dit leven. In uren dan. 
In genieten van en koesteren van leef ik vele malen meer. Simpelweg omdat ik nu extra geniet van de leuke, bijzondere, maar ook gewone dingen in het leven.

Klinkt dat raar?



1 opmerking:

  1. Nee dat klinkt niet raar, maar herkenbaar!!!
    Lfsss en ik ga mijn uren niet optellen, erg?
    Love ya Mar

    BeantwoordenVerwijderen