dinsdag 13 maart 2012

Mijn zwarte boekje ....

Sinds juli 2009, de maand dat ik ziek geworden ben, houd ik in een zwart boekje al mijn klachten, afspraken met artsen, onderzoeken en uitslagen bij. Dit zwarte boekje komt te vaak te voorschijn vind ik zelf. 
Dit boekje bevat mijn medische leven vanaf juli 2009. Soms blader ik het wel een door en realiseer ik mij dat ik al heel wat artsen gezien heb en sommigen nog steeds zie. 

Cardioloog, psycholoog, de huisarts, mijn natuurkundige, een orthomoleculaire arts, de maag darm lever arts, een nieuwe cardioloog, de neuroloog, de chirurg, .... en allemaal willen ze alle onderzoeken die er zijn op je loslaten om maar een diagnose te vinden. 

Nou, ze vinden van alles. Gelukkig zijn de meeste artsen die ik zie het er over eens: ME. En de artsen die niet aan deze diagnose willen geven het andere vage benamingen waar ik niets mee kan. En de arts ook niet trouwens. 

Dit blog gaat over mijn zoektocht naar genezing? De beste behandeling? 
Maar vooral over het krijgen van erkenning! 

Zelf mag ik blij zijn met het feit dat ik een hele lieve vriend, lieve familie en lieve vriendjes en vriendinnetje heb die mij nemen zoals ik ben. Voor zover dat kan dan ;) Die mij met mijn ME nemen. 

Nu de rest van de wereld nog! Te starten met mijn verzekeringsmaatschappij.



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dacht vd week eraan om zoiets te kopen dacht aan een fleurige maar zo'n zwarte is veel cooler is gaan shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn er mee begonnen toen mijn moeder zo ziek was. We schreven hier alles in op wat de artsen zeiden en konden dan rustig vragen bedenken en opschrijven voor de volgende keer. En nu heb ik een zwart boekje voor mezelf. Erg handig met al die artsen en brainfog :) Alleen jammer dat we het nodig hebben .....

    BeantwoordenVerwijderen