donderdag 14 februari 2013

Volpompen met AB

Vandaag was het DE dag. Valentijndag, maar ook de dag dat ik voor de eerste keer volgepompt word met antibiotica.

In verband met de ijzel ruim op tijd vertrokken. Dan maar ontbijten in het ziekenhuis. Prima plek ;) Aangekomen in de parkeergarage, belt iemand van het zorgteam. "We komen vandaag bij u langs". Nou, dat lijkt me niet, want ik sta nu in de parkeergarage van het ziekenhuis om mijn 1e kuur te halen. "OK, dan komen we morgen.". Fijn!

Broodje gegeten, Kopje thee gedronken (rare dag, dus aan de thee) en hop. Naar de afdeling.
Loop ik de oncologie afdeling op en ik word de kamer ingestuurd waar ze chemo's geven. GEEN goede herinneringen aan deze plek. En dan de blikken van de mensen. Je ziet het medeleven in hun ogen staan. Ik krijg zin om heel hard te schreeuwen dat ik niet voor chemo kom, maar beheers me. Ik zeg vriendelijk goedemiddag.

Een (mannelijke, maar jammer genoeg niet echt knappe) verpleegkundige wijst mij een stoel aan en vraagt: "Bent u alleen?" Ehhhhhhh. Ja, is dat een probleem? "Nee hoor, maar u moet zo nog spullen meenemen voor het thuisteam." Nou, ik ben met de auto. 

Er wordt driftig naar een ader gezocht in mijn rechterarm. Wel handig, want ik ben links .... Geen ader te vinden die geprikt wilde worden. 

Dus wordt het infuus in mijn linkerarm geprikt. In mijn linkerpols om preciezer te zijn, want nu niet echt handig lijkt te zijn, maar goed. Hier zat een ader die er wel zin in had. 
En dan een half uur wachten tot de antibiotica ingelopen is. Ondertussen komen er nog twee verpleegkundigen voorbij met beide dezelfde vraag: "Bent u alleen gekomen?" Ehhhhhh. Ja. Is dat zo raar dan? Als ik de kamer, beter gezegd zaal, rondkijk kom ik tot de conclusie dat ik de enige ben die alleen gekomen is, maar ik bedenk mij dat ik niet voor chemo kom, maar voor antibiotica.

Ik vraag hoe hoog de dosering is die ze mij geven. "Nou .... als je de zwaarste ontsteking hebt waarvoor je AB kan krijgen krijg je de helft." Ik bedenk me dat ik dus 2x zo veel krijg en hoop dat de herxen mij bespaard zullen blijven. Ik geef mijn lief meteen opdracht om limoenen voor me te halen. Als je het sap daarvan in water doet en dat opdrinkt werkt dat tegen herxen. Gatver, maar toch maar aan gaan beginnen dan maar.
Na 30 minuten AB inlopen en 15 minuten naspoelen mag ik weg. Ik krijg geen 2 tasjes, maar 2 mega grote, volgepropte waanzinnige tassen mee die ik niet echt kan tillen. De spullen voor het zorgteam. 

Snel de auto in en kruipend naar huis. Snel dit blogje tikken en nu de bank op! Morgen om 14:30 uur gaat zak 2 aangekoppeld worden. Nog maar 20 te gaan ;) En dan nog 2 maanden AB slikken .... Kill die stomme beesies! 

Wordt vervolgd!  

3 opmerkingen:

  1. Zo dan. Maar ze hadden misschien verwacht dat je met zijn 2en was zodat iemand je thuis kon brengen. Verzin ik nu. Maar is dus wel goed gegaan :-) Morgen chill thuis. Hopen dat het allemaal snel en succesvol zal verlopen Knufff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. #yougogirl!!! Proud of ya!!! Sterkte en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen